australiatravel

Alla inlägg under november 2014

Av Elin Johansson - 14 november 2014 03:53

jag sitter och väntar på Eva som stannar i varje klädbutik påvägen... Skulle jag oxå gärna göra problemet är att alla kläder är så fina så jag skulle köpa upp allting haha..
Nu blir det bondi i alla fall! Bjuder på lite bilder från gårdagen :)

På färjan tillbaka till city

Vi rååååkade köpa glass.....

[Bild]

Av Elin Johansson - 14 november 2014 01:55

När vi gick hem från hamnen igår såg vi detta- det är 23 miljoner mobiltelefoner!

Av Elin Johansson - 14 november 2014 00:13

jag har precis klivit upp från sängen, äntligen sovit ut lite! Idag är det ASVARMT här så vi ska göra några ärenden (fixa banknummer och skaffa ett medicare så vi får billigare vårdcentralsbesök.) sedan drar vi till beachen!! :D

Av Elin Johansson - 12 november 2014 13:11

Avslutar dagen med nutella macka på hostlet! Jag, Eva och Kristoffer laddar inför en dag på stranden imon (ändrade planer) det ska bli asfint väder så vi ska bege oss till manly och surfa å ha det bra :)

Av Elin Johansson - 12 november 2014 07:37

Som rubriken säger har vi nu inget mera jobb denna vecka. Vi blev fruktansvärt lyckliga att slippa alla bitchar där och att vi dessutom får lön imon är oxå fett gött!
Tyvärr var vår lägenhetskontakt ett stolpskott så vi bor kvar på våra hostel ett tag till. Ikväll blir det gratis pizza för mig för dom glömde ta min biljett förra veckan, tjoho!!!!
Imorgon blir det äntligen zoo och akvarium!

Utöver detta har jag ett intressant farmjobb på gång på en hästgård.

Tjingeling

Av Elin Johansson - 10 november 2014 10:45

idag steg vi upp tidigt för att åka till jobbet. Förra veckan blev min mat stulen här på hostlet så jag gick ner till receptionen och såg lite ledsen ut så fick jag 4 frukostbiljetter=hotellfrukost!!! Så jag fick iaf fruktansvärt god frulle idag!

Vi valde att jobba över en timme för att få ännu mer pengar. Så vi har precis ätit och lagat matlådor. Nu är vi på jakt efter lite godis som vi är värda (haha). Godnatt :)

Vi hade inte planerat att gå så långt så jag tog på mig detta på fötterna haha

Av Elin Johansson - 9 november 2014 08:48

Efter en lång sovmorgon tog vår underbara tyska rumskompis med oss på Newton festivalen som ligger ca 30 minuters promenad från dör vi bor. Marknad, musik och god mat. Jag själv åt en belgisk våffla på pinne, mest för att läska Vicky haha! Dessutom köpte jag ett imunförsvars te. Sedan surf camp har jag vart förkyld och har nu hosta så jag hoppas de ska funka :) påvägen hem stannade vi på en pizzeria där jag valde att äta vitlöksbröd och de va sååå fruktansvärt gott!!!

Eva tävlade om gratis gymkort haha

Presentation


Mitt namn är Elin. I denna bloggen kommer jag skriva allt om min resa i Australien.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards