australiatravel

Alla inlägg under oktober 2014

Av Elin Johansson - 31 oktober 2014 09:57

ja bästa dagarna i mitt liv! Surf camp ägde! Har massa mer att säga men vi har precis checkat in på ett nytt hostel i Sydney och sitter å äter :)
Nu ska vi ta ett dopp i poolen på taket på vårt hostel innan det blir halloween party här nere! :D

Av Elin Johansson - 26 oktober 2014 20:17

har fått flera önskningar över att se vårt rum. Vi bor just nu med ett norskt par som också åker med goxplore samt 2 tjejer som vi inte träffat ännu.. Igår städade vi så det är inte såhär stökigt egentligen haha ;)

Jag sover längst ner till höger och Madde sover över mig :)
Bilder på utsikten också-

Av Elin Johansson - 26 oktober 2014 20:13

Igår gick vi runt på china Market här nere, en marknad som har ALLT. Vi båda införskaffade var sitt mobil skal med fickor på då det är väldigt bra att ha här.
Därefter bestämde vi oss för att gå och köpa mat för att laga själva idag, vi har ätit ute hela tiden sen vi kom hit...
Detta är dock en lång historia och i typ 40 graders värme traskade vi runt och runt med en ur kass karta... Till slut gick vi fel men hamnade vid ett café som hade jättegod yoghurt glass med toppingar utöver det vanliga!!! Jordgubbar,kiwi,melon osv- så självklart åt vi lite sånt (kolla bilden!!!) därefter vandrade vi en stund till tills vi insåg att affären faktiskt låg precis bredvid caféet haha!

Väl där köpte vi pasta, grönsaker, dricka och lite annat :)
Vi gick tillbaka och lagade maten och det blev MYCKET över... Detta åt vi till kvällsmat efter en låååång promenad med våra svenska vänner som letade efter en pizzeria haha'!
Därefter slocknade vi och vaknade klockan 4 i morse....

Av Elin Johansson - 26 oktober 2014 02:18

efter frukost och en titt på en marknad här i närheten är vi redo för att leta upp en matbutik! Jag är såååå sugen på pasta! Dessutom är det typ 40 grader varmt idag..... Jippi.... Eller inte! Haha :)

Av Elin Johansson - 25 oktober 2014 10:43

Japp! Idag har hela gänget vart på stranden vilket har vart så fruktansvärt roligt! :)

Av Elin Johansson - 25 oktober 2014 00:42

Nu har vi ätit vår mindre goda frukost, inte för att klaga men jag är väldigt arg idag..


Jag har i alla fall nästan lyckats fixa mitt nya nummer och SIM-kort. 

Nu ska vi dra till stranden, jag ska nog spendera några dagar i vattnet för att se om jag blir lyckligare på alla dessa problem haha... 



Av Elin Johansson - 24 oktober 2014 12:57

många har bett om mer bilder så här kommer några.. dessa är på en helt vanlig gata här mitt i city. På bron går alla tågen och bakom ligger en jättefin park med några slottsliknande byggnader :) vårat hostel ligger åt höger och work and travel kontoret till vänster!

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Elin Johansson - 24 oktober 2014 12:26

idag har vi knappt gjort nått alls. Efter maten gick vi en stund på en marknad för att köpa frukt. Vi bestämde oss för att gå tillbaka lite senare då vi behövde gå till banken och jag skulle oxå fixa mitt kontantkort men vi råkade somna och vaknade nyss och nu är allt stängt (klockan är 21:20)... Nu är det i alla fall party på hostlet så vi drar väl dit en sväng innan vi ska sova.

OCH TILL MORMOR eftersom du undrade om det finns coca Cola vanilj här nere- det finns på flaska!!!!!! :D

Nu är också surf camp bokat så på måndag åker vi till stranden för att bo med massa folk på stranden och lära oss surfa! :)

Presentation


Mitt namn är Elin. I denna bloggen kommer jag skriva allt om min resa i Australien.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards