australiatravel

Alla inlägg under december 2014

Av Elin Johansson - 27 december 2014 07:52

[Bild]

[Bild]

Av Elin Johansson - 27 december 2014 00:36

Äntligen är vi inflyttade i huset. Kristofer har åkt ut på havet för att fiska, han lyckades få ett prov-fiskejobb efter att ha ljugit om att han är världsmästare i krabbfiske... I själva verket har han aldrig rört en fisk eller krabba och inte heller vart på en stor båt. Det återstår att se om han och Oliver kommer tillbaka imorgon eller om de har trillat i och blivit hajmat... 


Jag har i alla fall fått i mig god frukost, börjat tvätta upp alla kläder och hunnit kolla lite på film. Detta blir en mysdag med god mat och film för mig och vovvsingarna här! 


 

Lilla Tilly på bild :)

Av Elin Johansson - 26 december 2014 05:33

tydligen är detta en galen dag i hela Sydney då det är en sån jäääävla rea! Människor har sovit utanför affärer och köerna är oändliga till varje affär. Jag gjorde ett försök att ta mig in på victorias secret men jag gav upp ganska snabbt...

Hyfsat mycket människor...
Nu har vi i alla fall fått nyckeln till huset och flyttar in där imorgon vilket ska bli såååå skönt! :)

Av Elin Johansson - 25 december 2014 08:48

Juldagen- ska alltid firas på bondi beach, bara att idag började det ösregna och åska så vi åkte snart därifrån igen..

Några hade grävt ner denna killen ståendes, satt en hink på hans huvud och börjat mata måsarna haha!

Av Elin Johansson - 25 december 2014 04:39

hade en himla trevlig kväll med massa trevligt folk!
Fika, julklappslek, fruktansvärt god mat, efterrätt, spel.. :)

Fika med lussebullar, pepparkakor, kakor och glögg!

[Bild]

Julgran med julklappar

[Bild]

Av Elin Johansson - 24 december 2014 05:03

Klänning och solglasögon på julafton :D

Av Elin Johansson - 24 december 2014 01:03

lite annorlunda än vanligt. Rostebröd och nu ris... Men det är nästan som falukorvsmacka och risgrynsgröt ;)

[Bild]

Nu ska jag snart dra mig tillbaka till hostlet för att göra mig iordning inför julaftonsfirandet! :)

Av Elin Johansson - 23 december 2014 05:43

jag och Eva har vart på victorias secret och letat efter julklappar till oss själva idag. Därefter åkte vi till Ikea för att äta och köpa till julklappsspelet. Inga större fynd där dock så vi handlade saker i en affär som heter Dollar-King billigt och massa bra saker! Jag köpte även en tomteluva tills imorgon :)

Presentation


Mitt namn är Elin. I denna bloggen kommer jag skriva allt om min resa i Australien.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards